Kioski z ekranem dotykowym i ich specyfika

Kioski z ekranami dotykowymi to rozwiązania, z którymi mamy do czynienia coraz częściej. Dość łatwo możemy wyróżnić je na tle innych rozwiązań, czy jednak potrafimy je również scharakteryzować. Tworząc ich definicję wypada zwrócić uwagę przede wszystkim na to, że mamy do czynienia ze strukturami autonomicznymi, które posiadają interfejs ekranu dotykowego. Na ogół urządzenia tego typu są wielkości monitora komputerowego, charakterystyczne jest dla nich przy tym to, że ich twórcy przywidują dla nich coraz więcej zastosowań.

Kioski z ekranami dotykowymi to propozycje, z którymi coraz częściej mamy do czynienia w przestrzeni publicznej, bez trudu spotkamy je przy tym zarówno w parku, jak i na dworcu kolejowym. Trudno wyobrazić też sobie, aby poradziły sobie bez nich centra handlowe, urządzenia tego typu są bowiem często wykorzystywane po to, aby klienci sklepów wielkopowierzchniowych szybko zyskali odpowiedź na stawiane przez siebie pytania odnoszące się do określonego produktu lub sklepu. Od niedawna interaktywne kioski stanowią też ciekawy element wyposażenia sklepów muzycznych, korzystając z nich można bowiem przeglądać zawartość nowych albumów błyskawicznie decydując o zakupie tych utworów, które w największym stopniu przypadły im do gustu. O tym, na ile skuteczny i funkcjonalny będzie kiosk, przesądza nie tylko wizja nowego właściciela tego urządzenia, ale również sposób programowania. Tu wiele zależy zatem od samych programistów i charakterystycznej dla nich znajomości języków programowania oraz platform i narzędzi informatycznych. Programiści muszą być przy tym osobami uwrażliwionymi na potrzeby użytkowników szukając sposobu na maksymalne ułatwienie im pracy z jego wykorzystaniem. Kioski z ekranami dotykowymi będą jednak funkcjonalne przede wszystkim wówczas, gdy będą bazować na dobrym sprzęcie. Tu na szczególne zainteresowanie zasługuje szybki procesor, a także pojemny dysk, urządzenie nie zostanie bowiem odebrane pozytywnie przez użytkowników, jeśli nieustannie będzie się psuło.

Mówiąc o szansach na przyszły sukces nie można pomniejszać tej roli, jaką odgrywa sam wygląd zewnętrzny urządzenia. Nie może być ono przesadnie skomplikowane, często odstrasza to bowiem potencjalnych użytkowników. Osoby zawodowo zajmujące się marketingiem zwracają jednak także uwagę na to, jaka jest kolorystyka kioski i w jakim stylu jest on utrzymany. Wskazane jest też zastanowienie się nad odpowiednim oznakowaniem urządzenia tak, aby potencjalny użytkownik nie musiał zbyt długo zastanawiać się nad tym, jakie może być jego przeznaczenie. Aspektem wartym poruszenia jest również ten, który wiąże się z bezpieczeństwem i trwałością urządzenia, jeśli bowiem kiosk będzie awaryjny, z pewnością nie przyniesie oczekiwanych zysków.

27 lipca 2015

Tomek

Organizacja konferencji (technicznie: instalacja infokiosków, itable, ścian interaktywnych i innych)